mandag 23. februar 2009

Unntakstilstand på hjemmebane

Alle menn nede for telling. Jeg koker, vasker, trøster, bærer og håndterer drøyt 85 kg skjeggete storsnutete hund helt alene.

Det har gått bra. Bortsett fra de par, ja ja 3 da, gangene de slepte meg etter seg sprellende i snøen, den ene gangen med lomma full av sprukken bæsjepose, innhold type meget bløt, og kastet seg henrykt logrende over forskrekket nabo med snøskuffe.

Jeg bestikker dem med pølse. De ligger flate på kjøkkengulvet og ser beundrende på mens jeg kutter og koker.

Bra for bitch-musklene, de faktiske fysiske og de mentale å mestre såpass, og for selvfølelsen, liten pinglete dame svinger opp med svære svarte beist.

4 kommentarer:

BirtH sa...

I neste innlegg vil jeg se foto av dama slepende etter i snøen ;-)

Hvilken hunderase ville du valgt hvis du var alene og skulle velge?

Ragnhild Gjerstad sa...

Hehe, noe smått og medgjørlig og selvstendig og stillferdig. En katt!

Ragnhild Gjerstad sa...

Ps: foto - skal se hva jeg kan klare ;-)

Anonym sa...

Synes "beistene" dine ser fine ut, jeg...
Vi planlegger jernverksseminar på Bærums Verk/Bogstad siste helg i august, og håper du og/eller Anne vil være med og bidra med noe - enten som søtrene, eller som omvisere, eller som dere sjøl...

Heidi på Næs
ha@jernverksmuseet.no