lørdag 27. oktober 2007

Hvert år det samme

Klokken skal stilles og jeg er ikke i stand til å få inn i skallen hvilken vei. Om jeg må legge meg tidligere/være oppe lenger for å være like frisk og opplagt som vanlig/ikke våkne altfor tidlig og når måltidene bør komme. For min biologiske klokke og den på armen kommer ikke til å være synkrone før om noen dager, tidligst. Og når jeg våkner i morgen, hvilken tid er det da som er den egentlige tiden, den ordentlige tiden? Er det den gamle eller er det den nye? Og er det i det hele tatt noen egentlig tid? Og hva er tid egentlig?

4 kommentarer:

Bai sa...

Eg lærte ein hugseregel på ungdomsskulen: Spring forward - fall back. Det gjer litt meir meining på engelsk enn på norsk.
Fin blogg forresten.

den lille damen sa...

Jeg lærte at klokken skulle "stilles mot sommeren". Fullstendig ulogisk for meg, for sommeren ligger alltid i fremtiden.

BirtH sa...

Jeg er av det enkle slaget; så jeg tenker bare: Fram og tilbake .....

Ragnhild Gjerstad sa...

Takk for utmerket hjelp. Hvis jeg fortsatt lurer til våren sjekker jeg bare her.

Bjørg: takk det samme, fin blogg din og, deilig språk og imponerende fingerferdighet.