onsdag 28. november 2007

Klok dame 4/ liten 2

"Liten?
Jeg?
Langtifra.
Jeg er akkurat stor nok.
Fyller meg selv helt
På langs og på tvers
Fra øverst til nederst.
Er du større enn deg selv kanskje?"

Inger Hagerups Mauren tvang seg frem, både fordi hun er en av de få damene i zenlommeboken (se tidligere kloke damer, kan ikke det med linker enda) og fordi dette helt sikkert må være verdens aller klokeste lille kommentar til størrelse.

PS: Er det kanskje ikke så bra å legge inn andres dikt på bloggen sin?
Jeg kunne ikke dy meg. Og det er i aller beste mening.

PPS: Mauren er lagd med Paint. Verdens fineste maur ble det vel ikke -
det var mye vanskeligere enn jeg trodde. Men veldig moro. Anbefales!

2 kommentarer:

Anonym sa...

så riktig, så riktig. hold fast på det!

den lille damen sa...

Ja, ikke sant? Hadde jeg vært høyre ville ikke bena nådd ned i bakken, pleier jeg å si.