mandag 28. januar 2008

Kom arbeidslyst

Kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne!

For sannelig er det kjedelig ja, å vaske opp, selv om man etter sigende skal bli kreativ etterpå.

Mye morsommere å leke med oppvasken. Og med det fantastiske nye fotoapparatet som noen har velsignet meg med. Men jeg kjenner på fallhøyden. Dette er skummelt! Mye lenger ned enn med mobilen. Mye, MYE skumlere å fotografere med fint apparat som foreløpig er innstilt på husmorfunksjon så enkelt at selv mor, og ikke ha andre enn meg selv å skylde på.

Men har man lagd seg et prøverom, får man jo stå for det og ikke la seg paralysere av prestasjonsangst, og altså vise seg som den skikkelige nybegynner av en amatørfotograf man egentlig er og satse på at øvelse gjør mester. Mye morsommere å øve enn å vaske opp!

Hvem sa det om arbeidslysten, forresten?

4 kommentarer:

BirtH sa...

Gratulerer med kamera!! Avanserte duppeditter er fine, men hvordan skal man få utnyttet alle mulighetene de har .... Kanskje klarer du det jeg ikke klarer!?

Unknown sa...

Var det ikke Solan Gundersen?

Gjeter'n

Ragnhild Gjerstad sa...

b: Tja, det spørs! Det kommer til å ta et HAV av tid å skjønne alle mulighetene, det skal jeg love deg - hvis jeg i det hele tatt kommer til å greie det, jeg som ikke kan kjøre bil engang. Heldigvis er det noen her i huset som er smartere enn meg. Men bildene blir utrolig mye bedre.

simen: det var jo Solan! Takk og takk! Utrolig frustrerende å ikke huske sånt, men når du sier det, hører jeg den lille frekke stemmen hans for mitt indre øre, sånn som han snakker i filmen.

Anonym sa...

fotokurs mot middag, tante?