mandag 4. februar 2008

Blåmandag

Du skriver for langt, sier sønnen. Det er ingen som gidder å lese så mye. Jeg vet det, gidder ikke selv heller og bare hvis det er bilder eller veldig, veldig interessant. Det har visst blitt litt mye ja, de siste dagene, en slags fråtsing på nettet. Beklager det.




Derfor skal jeg på denne Blåmandagen klemt mellom Fleskesøndag og Feitetirsdag holde meg i skinnet. En god dag for moderasjon. Så jeg nøyer meg med dette fantastiske maleriet malt av Pieter Brueghel den eldre i 1559 hvor Karneval, feitingen øverst, akkurat skal til å brake i hop med den magre, skrantne Fasten nedenfor. Og linker hvis noen gidder.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg kommer ofte indenom for at holde en lille pause i det kedelige (!) som jeg holder paa med. Tak for det interessante pusterum du skaber...

BirtH sa...

Du koser deg med blogging, og det er det viktigste! Jeg tenker at de som vil lese alt, gjør det, og de/vi andre tar det som passer der og da.

Svigermor har laget fastelavensboller; - boller stekt i smult og rullet i sukker. Tradisjon!

Ragnhild Gjerstad sa...

Hallo damer, hyggelig å vite at dere er der!

b: Fastelavnsboller stekt i smult og rullet i sukker er nytt for meg. Spiser alle det på dine kanter?