fredag 7. desember 2007

10. desember

TING VI HELST IKKE VIL VITE
I Norge kommer vi trolig til å handle for 45 milliarder kroner i løpet av desember. I verden er det over 80 land som har BNP lavere enn 45 milliarder kroner.

"Hysj!" sier Karine Mosedotten. "Du har itte tia tel slikt tull nå like føre Lussinatta. Få færi grovarbe du, ellers er'e itte godt å sea å som kan skje ta uløkker og frøkteligheter!"

Men Mosedotten, jeg som verken slakter, støper lys, tresker eller spinner, jeg har da ikke noe grovarbeid å gjøre? Mosedotten myser på malingsspannene som breier seg på stuegulvet, listene jeg har liggende, uskrevne julekort, alt ugjort. Jaja, jeg får gi meg da. Fortsettelse følger.

For ordens skyld: denne dagen som er til minne om Judith.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Og Judith finner vi jo sjølsagt på ovnsplater, som alle veit - f.eks. her: http://www.brascamp.com/hplplaatjes/judithzutphen.jpg

Ragnhild Gjerstad sa...

Så morsomt, jeg lager et innlegg etter Lucia!